KuZeNLeRiN MeKaNı
 
AnasayfaSSSAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» Nick Fabrikası :D
tarafından CeZæhra Çarş. Haz. 10, 2009 2:29 pm

» Jean-Christophe Grangé
tarafından CeZæhra Çarş. Haz. 10, 2009 2:24 pm

» Şarkıcıya İnanmıştım Şarkıya Değil
tarafından CeZæhra Çarş. Haz. 10, 2009 2:16 pm

» Ceza - Paydos
tarafından ExenForum.Net Salı Haz. 09, 2009 5:38 pm

» Kan Grubunuz
tarafından CeZæhra Paz Mayıs 31, 2009 11:27 am

» Need For Speed: Shift Tüm Araba Ve Yol Listesi
tarafından CeZæhra Paz Mayıs 31, 2009 11:24 am

» 2 Türk Vatandaşında "Domuz Gribi" Vakasına Rastlandı
tarafından CeZæhra Paz Mayıs 31, 2009 11:21 am

» Alaturka Mavzer - Sokak İşleri [Full Albüm]
tarafından CeZæhra Paz Mayıs 31, 2009 11:19 am

» Windows Vista SP2 Kullanıcılara Sunuldu
tarafından CeZæhra Paz Mayıs 31, 2009 11:11 am

» Portable GreenBox Logo Maker 2.0
tarafından yandakli Perş. Mayıs 28, 2009 12:15 pm

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
Reklam Bölümü
Ekim 2017
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
TakvimTakvim
Anket

Konuya puan ver
 

FECR-İ ATİ EDEBİYATI

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
Yazar Mesaj

Yeni nesil üye
avatar



Yaş : Kayıt tarihi : 25/10/08 Mesaj Sayısı : 58 Rep Kademesi: Yeni nesil üye
Nerden : İş/Hobiler : Lakap :
Rep sistemi
Aktiflik:
25/100  (25/100)
Başarı Puanı:
20/100  (20/100)
Güçlülük:
30/100  (30/100)
EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

MesajKonu: FECR-İ ATİ EDEBİYATI   Salı Ekim 28, 2008 3:36 pm

20 Mart 1909 tarihinde İstanbul’da biraraya gelen sanatçılar 1910
yılında bir bildiri yayımla*** kendilerini kamuoyuna tanıtırlar. Bu,
edebiyatımızdaki ilk bildiridir (24 Şubat 1910, Servet-i Fünun).

Bildirilerinde,
edebiyatın ciddiye alınması, Batı edebiyatının daha yakından
tanıtılması, düşünce ve edebiyat konularında koferanslar düzenlenmesi,
bir Fecr-i Ati kurulması gibi amaçlarının bulunduğunu açıklarlar.

Geçmişte kaldığını söyledikleri Servet-i Fünun anlayışını eleştirmekle birlikte onların da bir adım ötesine gidememişlerdir.

Konu,
biçim, dil ve anlatım yönünden Servet-i Fünunculardan hiçbir farkları
yoktur. Onlar, serbest müztezatı biraz daha serbestleştirmişler ve
Servet-i Fünuncuların tam kavrayamadığı sembolist şiirin güzel
örneklerini veren şairler yetiştirmişlerdir. Bunun dışında
edebiyatımıza bir yenilik getirememişler bu nedenle de özentici,
taklitçi bir topluluk olarak eleştirilmişlerdir.

Bu toplulukta
yer alan kimi sanatçılar bireysel bir anlayışı devam ettirirken (Ahmet
Haşim gibi) pek çoğu da “Milli Edebiyat” hareketine katılmış ve bu
anlayışla ürünler vermişlerdir.

Fecr-i Ati Sanatçıları:

Ahmet
Haşim, Aka Gündüz (Enis Avni), Ali Canip Yöntem, Yakup Kadri
Karaosmanoğlu, Mehmet Fuat Köprülü, Refik Halit Karay, Celal Sahir,
Faik Ali......

AHMET HAŞİM (1884-1933): Fecr-i Ati topluluğunun
en başarılı santçısı olan Ahmet Haşim topluluk dağıldıktan sonra
çalışmalarına bireysel olarak devam eder.

Şairin yaşamı santını
derinden etkiler. Bu nedenle şiirlerinde çocukluk anıları, aşk ve doğa
konularında yoğunlaşır. Karamsar yaklaşımı onun belirgin özelliğidir.
Şiirlerinde ağır ve süslü bir dil kullanmasına rağmen nesirlerinde daha
açık ve nispeten yalın bir dil vardır.

Piyale adlı şiir
kitabının önsözünde şiir anlayışını şöyle açıklar: “Şiirin asıl
özelliği ‘duyulmak’tır. Şiirin dili musiki ile söz arasında ve sözden
ziyade musikiye yakındır. Yani bu dil, bir açıklama vasıtası olmaktan
ziyade bir telkin vasıtasıdır ve şiirde musiki anlamdan önce gelir. Bu
bakımdan kelimeler, şiire, anlam değerlerinden çok musiki değerleriyle
girerler. Şiirin anlam bakımından açık olması zaruri değildir. Şiirin
doğduğu yer şuuraltıdır. Konu ise sadece terennüm için bir vesiledir”.

Şiirde
musikiyi ön plana alan, anlam açıklığını ikinci plana atan, mısralarda
geniş ve akıcı bir telkin yeteneği arayan ve şiirin kaynağını
bilinçaltında bulan bu anlayış ile sembolizmin şiir anlayışı arasında
yakınlıklar vardır. Ancak sembolist şiirin asıl unsur olan sembol,
Haşim’in şiirlerinde yoktur. Onun, anlamı anlaşılmayan veya değişik
yorumlara elverişli bulunan şiirleri pek azdır. Bu bakımdan Haşim’i
sembolist bir şair olarak kabul etmek pek güçtür.

Haşim’in
şiirine en uygun anlayış tarzının, empresyonizm olduğu kabul
edilebilir. Gerçekten şiirlerinde dış dünyaya ait gözlemlerinin kendi
iç dünyasında yarattıığı izlenimleri aksettirmesi bu anlayışın en açık
göstergesidir.

Göl Saatleri’nin küçücük ve manzun “Mukkadime”si de empresyonizmin özlü bir ifadesinden başka bir şey değildir.

Eserleri:
Şiirleri: Göl Saatleri, Piyâle
Nesirleri: Gurebâ-hane-i Lâklâkan, Bize Göre
Gezi Notları: Frankfurt Seyahatnamesi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Yazar Mesaj

FECR-İ ATİ EDEBİYATI

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
KuZeN FoRuM :: GENEL KÜLTÜR :: Edebiyat -
Yetkinforum.com | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Ücretsiz bir blog yaratın